Söz

Hobi,Elişleri,Gezi,Doğa,Yaşam,Sanat
Hobby,Handmade,Travel,Nature,Life,Art

HAYATIN CEPLERİNİ BİR SİLKELEYİN HELE,
NELER DÜŞECEĞİNİ BİLEMEZSİNİZ !

14.10.2012

Enstitü ve Nakış

Annemin Kız Enstitüsü'nden (şimdi İzmir Cumhuriyet Kız Meslek Lisesi-Olgunlaşma Ens.) kazandığı yeteneklerden biri de kumaş çiçek yapımı idi.Hatta ağabeyimin nikah çiçeklerini (şekerlerini)yapmıştı.Kocaman yaka gülleri pek modaydı o sıralar.Şimdiki hazır Çin malları yoktu elbet.Organzalar alınır,kesilir,boyanır-gerçeğine en uygun tonlarla-çiçek ütüleri ile şekil verilir,saplar,yapraklar.....Aman tüm lojman,akraba neyin varsa seferber olmuştuk nikah için.Hatta gelinliği de annem dikmiş,el buketine kadar tamamlamıştı.Gülümsediğinizi görür gibiyim; kimbilir benim için neler yapmıştır diye aklınızdan geçiyor değil mi:)))
Ha ha!  Ne gelinlik dikti,ne çiçek,ne buket...:))))))))))))))))))))
Neyse bu kadar hikayeden sonra resmini gördüğünüz çiçek ütülerini paylaşmak istedim sizinle sevgili Blogger'lar........
Foto:rhr
Bunlar pirinçten yapılma ağır ütüler,ocakta ısıtır kullanırdık.Her şekil kalıp var ve ben evden eve bunları özenle taşıyorum.Ama yakın zamanda üzerine naylon kaplayarak polimer kilde kullanmayı düşünüyorum..



Foto:rhr
Bu arada sevgili Nalan Hnm.a söz verdiğim gibi nakış işlerimi paylaşıyor ve Mutfak dekorasyonumla ilgili ufak tefek elemeklerimi gün gün resimliyorum artık......
Evimin eksiklerini  (fonksiyonel ve dekoratif ) tamamlama niyetiyle mutfaktan yola çıkıp , önce renk seçimimi yaptım ve ille de pembe dedim.Daha sonra temada karar kıldım; kuş ağırlıklı olmasını istedim.Böylece bir uyum yaratabileceğim....İşte ilk parça; bu bir altlık olacak.Bir bardak,bir tatlı tabağı,minik bir kase..aklınıza ne düşerse artık,yarını bekleyelim bakalım.....

Hiç yorum yok :